Oferujemy innowacyjne instalacje gazowe działające w oparciu o technologię wtrysku w fazie lotnej. Dedykowane są one do silników 4-cylindrowych i 6-cylindrowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silniki te najczęściej oznaczane są symbolami FSI, TFSI, TSI (grupa Volkswagen), TBI (Alfa Romeo, Ford, Lancia, Volvo), THP (Citroen, Peugeot), TCE (Renault, Dacia), GDI (Hyundai, KIA), DISI (Mazda).
Jest to kolejna generacja i rozwinięcie sprawdzonego systemu sekwencyjnego wtrysku. Każda instalacja skompletowana i skonfigurowana jest pod dany model auta i silnik, co określamy mianem instalacji dedykowanej.
Sekwencyjna instalacja gazowa przeznaczona do silników z wtryskiem bezpośrednim podobnie jak instalacja lpg sekwencyjna do silników o wtrysku pośrednim załącza się przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Innymi słowy rozruch odbywa się zawsze na benzynie.
Ze względów konstrukcyjnych silnika o bezpośrednim wtrysku, nie wskazane jest całkowite wykluczenie pracy wtryskiwaczy benzynowych podczas jazdy na gazie. Dlatego też w zależności od obciążenia silnika stosuje się dotrysk benzyny.
Jest to niewielka dawka benzyny zastępująca część gazu, która ma za zadanie smarować wtryskiwacze benzynowe. Dawka benzyny jest na tyle mała, że nie wpływa negatywnie na ekonomię jazdy na gazie i na tyle duża, że nie skraca żywotności wtryskiwaczy benzynowych.
Oferujemy także instalacje o wtrysku w fazie ciekłej Prins Direct LiquiMax, które umożliwiają uruchomienie silnika już na gazie LPG i pracę silnika w całym zakresie wyłącznie na tym paliwie. Poniżej znajduje się link do instalacji firmy Prins, który oferuje zarówno bardziej popularny wtrysk w fazie lotnej (VSI DI oraz VSI-2.0 DI) jak i właśnie w fazie ciekłej (LiquiMax). W tabeli wyszczególnione jest jakie instalacje dostępne są do danego silnika.