Oferujemy kompletną obsługę klimatyzacji:

  • sprawdzanie szczelności
  • napełnianie
  • odgrzybianiei
  • ozonowanie
  • kompleksowe naprawy
Pracujemy na najwyższej klasy sprzęcie marki Texa.

Jak często serwisować klimatyzację w naszym aucie?

  • raz w roku

    Powinniśmy dokonać przeglądu polegającego na sprawdzeniu szczelności, wymianie filtra kabinowego, oczyszczeniu wewnętrznych i zewnętrznych kanałów powietrznych, odgrzybieniu parownika, sprawdzeniu drożności kanału odprowadzającego skropliny z parownika i uzupełnieniu czynnika. Warto zwrócić uwagę, że ilość czynnika zmniejsza się o ok 15% rocznie a odpowiedni jego poziom ma znaczenie nie tylko dla komfortu, ale też dla sprawności elementów układu smarowanych olejem, który rozprowadzany jest właśnie przez czynnik. Jeżeli elementy te pracują na niskim smarowaniu, istnieje ryzyko ich zatarcia.
  • co dwa lata

    Układ powinien być osuszony z wilgoci.
  • co trzy lata

    Należy wymienić filtr - osuszacz. Wymiany filtra trzeba dokonać również wtedy, gdy na skutek kolizji lub czynności serwisowych układ klimatyzacji zostanie otwarty, ponieważ właściwości absorpcyjne filtra są na tyle wysokie, że po upływie doby traci on całkowicie swoje właściwości.

Nieprzyjemny zapach

Klimatyzacja samochodowa nie powinna wydzielać zapachu. Jeżeli z nawiewów wydobywa się nieprzyjemna woń, oznaka to, że układ wymaga czyszczenia. Nie należy tego bagatelizować bowiem nieprzyjemny zapach to efekt pojawienia się w układzie grzybów i pleśni a te są przyczynami podrażnień górnych dróg oddechowych, alergii i innych chorób. Należy wtedy wykonać ozonowanie, które dzięki silnemu działaniu utleniającemu, czyli odcinającemu dopływ tlenu, zabija pleśnie, grzyby, roztocza, bakterie i wirusy.

Czy używanie klimatyzacji szkodzi zdrowiu?

Pod warunkiem regularnego serwisowania i co za tym idzie utrzymania klimatyzacji w dobrej kondycji oraz rozsądnego z niej korzystania absolutnie nie szkodzi.

Elementy i działanie klimatyzacji

Klimatyzacja nie tylko schładza powietrze ale też je osusza, dlatego można używać jej również w zimne i mokre miesiące do szybkiego odprowadzenia wilgoci z szyb.
Najważniejszym elementem układu jest kompresor, którego zadaniem jest zwiększanie ciśnienia czynnika chłodzącego i tym samym temperatury. Tłoczy on czynnik do skraplacza, który obniża temperaturę - schładza go wentylator i powietrze napływające z zewnątrz, następnie osuszacz usuwa wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia oraz wilgoć. Później czynnik trafia do zaworu rozprężnego, gdzie zwiększa swoją objętość i schładza się żeby trafić do kompresora/sprężarki. To najważniejszy element układu, zasysa rozprężony czynnik z parownika i tłoczy sprężony do skraplacza, który umożliwia odprowadzenie odpowiedniej ilości ciepła z czynnika
W układzie klimatyzacji znajduje się także osuszacz, którego zadaniem jest usunięcie zanieczyszczeń i wilgoci z oleju i czynnika. Urządzenie to eliminuje ryzyko powstania korozji wewnątrz układu, która mogłaby zablokować skraplacz. Zaleca się wymianę osuszacza co dwa lata, nie jest to duży wydatek - zależnie od auta, ok kilkadziesiąt złotych.
Przeważnie między osuszaczem a parownikiem zamontowany jest zawór rozprężny. Jego rolą jest sterowanie przepływem czynnika chłodzącego, steruje ciśnieniem i temperaturą gazu w klimatyzacji.
Ostatnim elementem klimatyzacji jest parownik. Osusza on i suwa ciepło z powietrza które napływa do układu klimatyzacji z wnętrza auta.